maybe life is a song, but you're scared to sing along

Jag lider av beslutsångest. Men annars mår jag. Jag har lånat hem The hitch hikers guide to the galaxy och den är djävulskt rolig på originalspråket. Fast det där lånet alltså ... Bibliotikarien syntes inte till någonstans så jag blev tvungen att göra självlån - vilket innefattar användandet av en dator och en streckkodsläsare. Eftersom jag inte är så teknisk tyckte jag, anvisningarna till trots, att det var ganska svårt att klura ut hur man skulle bära sig åt med alla apparaterna. Så den stora frågan är om boken verkligen blev utlånad i mitt namn eller om jag faktiskt har gått iväg från biblioteket med en olånad bok (fast tekniskt sett är den ju lånad, eftersom den inte är min och jag ämnar lämna tillbaka den, men det argumentet biter nog inte på bibliotikarien).

Sånt kan göra en lite nervös. Jag skulle tippa på att situationen är femtio-femtio. Gulp.

Kommentarer
Postat av: Enju

Det är väl bara att lämna tillbaka den. Utan att säga till någon bibliotekarie alltså.

2008-12-03 @ 17:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0