om att hitta sig själv, eller att strunta i det

"En människa med lupp skulle nog säga att jag inte har hittat mig själv. Det skulle jag nog också säga, antar jag, fast jag skulle inte säga det så. Eller det kanske jag skulle.
Jag menar, jag vet ju lite om mig själv. Jag vet vad jag tycker om, och därav också givetvis det jag inte tycker om. Jag vet på ett ungefär vad jag vill, i alla fall för de närmaste fem minuterna, och jag vet vilka som är mina bra och dåliga egenskaper och så vidare. Jag tror att jag vet att det kommer att gå bra för mig. Fast ibland är jag inte helt säker.
Nej, jag har nog inte riktigt kommit runt mig själv. Jag vet inte ens vad som skulle vara så viktigt med att göra det, så jag antar att jag inte precis stressar ihjäl mig över det. Man har ändå inte tid att springa och leta efter sig själv hela dagarna.


Att vara femton är trots allt ingenting. Med lite tur har man levt typ en femtedel av sitt liv när man är femton. Och det är egentligen ingen större skillnad på att vara sexton. Eller sjutton. Det är ju en bra sak, i alla fall. Jag är gärna ung, dum och oerfaren om det innebär att jag har fyra femtedelar av ett liv kvar att erfara saker på. På så vis är det ju oerhört sorgligt att bli gammal. Då har man redan gjort sina val, och haft sin tid. Och sen då? Jag har aldrig varit mycket för det här med reinkarnation. Tanken på sådant skrämmer mig mer än idén med bara ett liv. Och jag vill verkligen inte bli en ko."

Ny kategori. Tyckte att ni skulle få ta del av lite tankegångar av den, ehum, lite mer svindlande sorten. Det mesta är taget (och omarbetat) ur mina texthäften som finns, just precis, i min garderob. Fast det är förstås mest trams det också.


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar; Uh, då får jag kolla upp den låten :> Tack för tipset!

Och tack så jättemycket :> Alltid kul när folk tycker det :*



Om du bara är femton, så är du verkligen djup för din ålder. Sånt där ska du inte tänka på ju :'>

2008-12-17 @ 21:18:58
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: a.k

Det där var inte trams någonstans. Applåder*.

2008-12-17 @ 21:32:21
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0