- om att kunna svenska språket -

Angående mitt förra inlägg, kan jag efter en stunds eftertanke tillägga att det inte alls bara är journalister som stavar dåligt. Jag tror faktiskt att journalister stavar ovanligt bra, men deras texter syns ju hela tiden, så det blir väldigt lätt att granska. Hur är det då med andra människor? Jag tittade in på underbara lilla Kissies blogg - det skulle jag inte gjort, bara namnet är för mycket för mig - och jag undrar bara: hur orkar folk läsa det? Tar folk det på allvar, som intressant läsning, eller är alltihop ett stort skämt? Förutom att hon inte kan skriva en normalbegåvad, flytande text som är lätt att ta till sig, är det dessutom stavfel i var och varannan mening. Hon stavar bestäm med dubbla m, liksom. Händer det ens?

Det var väl big thoughts of today, det. Måste bli bättre på bilder här i bloggen. Men det hörde inte hit. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0