- om nämnder och sånt -

Publicerad kommentar:


"Kära lilla PRAO-elev (slav).
Jag skiter fullständigt i hur det går med dina danssteg, men om du fortsätter att hacka på schårnalisters stavning så vet du vad det kommer att stå i ditt omdöme efter PRAO-veckan och vad jag kommer att säga till din mentor.
Mvh Din handledare."


Detta var det ovanstående handledare först visade mig när jag kom in på redaktionen i morse. Jag har haft en trevlig dag, som ni förstår! 
Det enda jobbiga var väl bildningsnämndens konferens, som säkert hade varit tråkig nog även utan en mycket påfrestande törst som gjorde sig påmind genom att få min hals att lägga råbandsknut på sig själv någon gång under redovisningen av första halvårets bugdetplan. Dock ganska intressant att se hur det går till i sammanträden likt dessa, med viktigpettrar runt ett bord som ska bestämma om min skolgång. Det går helt enkelt till såhär att för varje punkt på dagordningen finns det en människa som babblar med monoton röst ett tag, varpå ordförande säger "kan vi föra detta till handlingarna?", och alla ledamöter säger "ja" och sen blir det nästa människas tur att prata, och sen för dom utan vidare diskussion också det till handlingarna. Mycket enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0