- satsumas -

Satsumas är en frukt. Större än en clementin, mindre än en apelsin. Gulare till färgen än både apelsinen och clementinen (som är i det närmaste orange i moget tillstånd, för er som inte visste det), och den godaste citrusfrukten jag någonsin ätit. Jag vet inte varför jag missat denna frukt. Antagligen har jag tagit den för stora clementiner innan. Jag är inte så haj på det där med grönsaker (det är lite motsägelsefullt med tanke på att jag är vegetarian; jag antar att jag aldrig riktigt brytt mig om vad jag egentligen äter för någonting sålänge det inte är kött), så detta är väl den obildade barbaren speaking. Ni har säkert hört talas om satsumas innan. Hursomhelst - goda är dom.
 

Kommentarer
Postat av: emil

nej, det hade jag inte. Däremot åt jag något liknande för ett tag sedan, en apelsin fast grön. Sweetie heter det tydligen, och smakar som någon blandning av apelsin och lime.

2008-10-22 @ 19:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0