- journalistik -

Min prao är väldigt intressant. Jag har gjort en allmän välgärning och haft rättstavningslektion med en journalist. Kan inte sitta här och tala illa om journalister när jag faktiskt har praktisk arbetsorientering på en tidning, men generellt har jag en känsla av att man egentligen inte alls måste vara speciellt språkbegåvad för att arbeta på tidningar. Ta bara snillet som skrev "man död tack vare fallande träd". Jag vet inte vem det var och inte heller för vilken tidning det var skrivet, men jag vet att det stod i stora svarta bokstäver på framsidan.
Det var kanske inte så lyckat, men hursomhelst gillar jag tidningslivet. Kan tänka att man blir ganska allmänbildad av det. Kanske inte på en vecka, men om man skulle fortsätta, alltså. Inte för att jag har några sådana intentioner.

Faktum är att mina enda intentioner just nu är att gå och hämta kvällsmat innan jag svälter ihjäl. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0