- by the grace of god, I do not rest at all -

Vi läste bibeln idag på svenskan. En av uppgifterna till detta, var att analysera och reflektera över hur historien om hur Mose ledde israeliterna till Kanans land slutar. Jag hann en bra bit på min innan jag kom på att den, trots att jag menade vartenda ord, antagligen lät tämligen oseriös.

"Historien om sökandet efter Kanans land, slutar som så många andra med att Gud är pissed trots allas ansträngningar. Tydligen har Mose visat vantro till sin Gud någonstans vid Merivavattnen i Kadesh i Sinöknen, och Gud straffar honom genom att kort och gott säga åt honom att gå och dö på ett berg. Mose fick alltså aldrig träda in i det land han sökt i fyrtio år, och där slutar historien. Snacka om tjurskallighet! Inget bra slut alls, för vad säger det oss? Jo, "ni kan lika gärna ge upp alla era försök till något, det kommer gå åt helvete ändå."

Det är så jag säger det. Allahu akbar.


Kommentarer
Postat av: Olof

Omg, varför ska du bara imponera mig hela tiden?

2008-09-08 @ 17:24:03
URL: http://denforsta.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha oh my God, jävligt fel av mig att kalla mig indie då jag lyssnar på indiemusik, jag vet, men alla kan ju inte vara lika svåra som dig, right?



Trodde du på allvar att jag faktiskt tog det seriöst? Min text dröp av ironi och självförakt, men vissa har ju svårt att läsa mellan raderna :)

2008-09-09 @ 01:19:50
URL: http://malinpart2.blogspot.com
Postat av: a.k

Haha. jag håller med!

2008-09-09 @ 17:13:46
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0