detta är inte nästan/detta är precis


rockfoto

Jag lovade att "komma med något vettigare på fredag", men det var ju en lögn. Vi tar det idag istället. Igår fyllde min pappa halvjämnt, grattis! För att fira det åkte vi till Malmö/Lund, hälsade på min bror som just nu finns i Skåneland, åt indiskt och kikade på Bob Hund på Mejeriet i Lund. Första gången jag såg detta band från min barndoms bilfärder och det var riktigt, riktigt bra. Publiken var dock alldeles för lättarbetad, med på varenda trumslag, vilket gjorde att Thomas Öberg drog lite för långa mellansnack lite för ofta. Inte för att mellansnacket inte höll klass, men för att musiken höll ännu högre klass.

Dessutom: privilegium att kunna gå på konsert med sin pappa, det är det inte alla som gör! Vi stod på lagom säkerhetsavstånd, högt upp, och kunde se hela publiken. Det var ett hysteriskt hav av Bob Hund-loggor och människor som föll över varandra. Intressant att se det från ett annat håll och inte ifrån mitten av det där havet.


Kommentarer
Postat av: Elena

Hejsan! Jag skulle vara väldigt tacksam om du kikade in i min blogg.

Idag kommer ämnet självförtroende tas upp och det skulle vara väldigt kul om du kom med en åsikt.

Alla tycker olika! =)

2009-04-26 @ 10:24:27
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: emil

varför tror jag att Elenas blogg är jättetrist?



(det jag egentligen skulle säga var att jag också kan gå på konsert med pappa. det är bra, speciellt om hen betalar.)

2009-04-26 @ 18:20:41
Postat av: Hanna

Emil: jag får samma känsla, ingen aning om varför.

Och ja, det är perfekt. Och så slipper man hela åldersgränsgrejen om man har tur.

2009-04-27 @ 10:52:29
URL: http://asymmetrisk.blogg.se/
Postat av: Emil

Först idag märker jag att det är DU som skriver emmabodafestivalens blogg. Se där!

Varför?

2009-04-27 @ 21:07:27
URL: http://emilbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0