spending time



cobrasnake.com

Jag räknade just ut att min restid nästa år kommer vara två timmar och 45 minuter per dag. För att få inackorderingsbidrag måste restiden vara minst tre timmar. Turen är alltså som vanligt på min sida. Det är min plan att flytta hyfsat snabbt nån gång under 2010 i alla fall, och det skulle inte alls sitta fel med 1850 spänn till hyran. Som det nu ser ut sabbar femton minuter för mig, oh sweeeeeeeet joy liksom. Men det måste finnas ett kryphål. Jag bor i freaking bidragshysteriska Sverige, det måste finnas ett kryphål.
Förövrigt börjar jag bli frisk, det känns... värt (förlåt för det ordet, jag tycker inte heller om det). Tillbringat dagen med att rensa ut vindsutrymmet som dumt nog ligger i direkt anslutning till mitt rum (och därmed hamnar under kategorin: mina problem) samt städa rummet. Det var tungt. Nu tänker jag tycka synd om mig själv och spela Pavement resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: maria

det där med bidraget... är du säkert på att det inte är tur och retur? hmmmmm, för det var det för mig när jag sökte bidrag. ehm. ja, jag går på en skola lite mer är 1,5 timme hemmifrån och har bidrag yadayada.



fin blogg, :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0