teach me how to fly


Dana B

I min bubbla just nu finns föga plats för mer än mig själv, Marina and The Diamonds och piggelin. Men jag saknar Carolina och Amanda och vill ha dom här och känna så att dom är på riktigt.
Nu ska jag gå och släppa in mitt senaste biblioteksfynd i den där bubblan. Jag är aldrig ambitiös med mitt läsande med mening, det är bara töntigt, men jag har en förmåga att snappa upp titlar och författare, lägga det på minnet, kolla upp det och läsa det såfort som möjligt om det verkar intressant. Med tanke på hur mycket man läser och hör blir det en hel del. En hel del skit också. Illusionernas bok sägs vara Paul Austers starkaste, men hittils (s. 75) har den faktiskt mest tråkat ut mig. Jag har aldrig fattat grejen med tålmodigt läsande, men jag har en känsla av att det kan vara bara en dryg inledning, så jag fortsätter enträget.

Förresten, detta med Spotify. Hittils har jag inte sett reklamavbrotten som något väldigt störande, men det är inte kul att ofrivilligt få lyssna till Dover Calais mitt i ens egna, för kvällen skräddarsydda lista. Det är det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0